۱۳۹۹-۰۱-۲۳ - ۱۱:۱۸

تداوم مبادلات تجاری میان ایران و ترکیه به صورت ریلی

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صادرات ۱۲۷۴ هزارتن کالا به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۸ خبرداد ، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن کالای صادره ۳۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ توحید آذربد گفت: همچنین در طول سال ۹۸ مقدار ۵۷۹ هزارتن واردات به ارزش ۸۴۸ میلیون با افزایش ۵۷% ارزش و ۳۶% وزن صورت گرفته، میزان در آمد گمرکات استان به مبلغ ۶۶۹ میلیارد تومان بوده که با افزایش  ۶۴ درصدی همراه میباشد.  میزان مسافر ورودی و خروجی از گمرکات استان در طول سال ۹۸ با کاهش ۲۳ درصدی مواجه بوده است. میانگین تردد روزانه کامیون و تریلر از گمرکات استان ۱۶۷۳ دستگاه اتوبوس ۷۹ دستگاه و سواری ۳۵۰ دستگاه بوده است .

آذربد در مورد نحوه فعالیت گمرکات آذربایجان غربی با توجه به شرایط حاکم اظهار داشت : خوشبختانه همکاران عزیز مستقر در گمرکات مرزی بازرگان ، پلدشت ، رازی ، علی الخصوص  تمرچین پیرانشهر که به واسطه تعطیلی مرزهای عراق در جنوب کشور با افزایش فعالیت همراه بودند ، با فعالیت شبانه روزی و علی رقم تهدیدات بیماری کرونا نسبت به ارایه خدمات در طول ۲۴ ساعت اقدام کرده اند .از طرفی با توجه به عدم ورود و خروج کامیونی در برخی گمرکات از طریق واگنی با هماهنگی راه آهن در گمرک رازی نسبت به صادرات و واردات میان ایران و ترکیه اقدام می شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2828
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما