۱۳۹۹-۰۱-۱۵ - ۱۲:۵۰

صنعت لوازم خانگی نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: در حال حاضر صنعت لوازم خانگی نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دارد که پرداخت آن مانع خروج ارز به میزان ۲ برابر این تسهیلات از کشور خواهد شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حمیدرضا غزنوی اظهار کرد: شرایط تولید در سال جدید بهتر خواهد شد و واحد‌های تولیدی لوازم خانگی حتما افزایش تولید خواهند داشت و بخش بزرگی از بازار توسط تولیدکنندگان داخلی پوشش داده می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: با خروج برند‌های خارجی حجم تولیدات داخلی افزایش یافته و حتی برخی از واحد‌ها حدود ۸ برابر افزایش تولید داشته اند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان به گونه‌ای در حال تولید هستند که بتوانند معضل نقدینگی را برطرف کنند، گفت: اگر کیفیت تولیدات افزایش یابد می‌توانند با پیش فروش کالا‌های خود بخشی از نقدینگی را تامین کنند.

غزنوی ادامه داد: اگر مشکل نقدینگی تولیدکنندگان را برطرف کنیم قطعا به نفع کشور است و می‌تواند جای قاچاق در کشور را پر کند و مانع خروج ارز از کشور شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت لوازم خانگی نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دارد که پرداخت آن مانع خروج ارز به میزان ۲ برابر این تسهیلات از کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: سه برابر نیاز بازار در صنعت لوازم خانگی سرمایه گذاری شده و با حذف و جمع آوری کالای قاچاق به راحتی تولیدات داخلی، بازار را تامین خواهند کرد.

غزنوی با بیان اینکه کرونا بر بازار لوازم خانگی تاثیر گذاشت افزود: اگر کالا در بازار باقی بماند و به فروش نرود پس از مدتی تبعات آن به تولید بر می‌گردد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: امیدواریم زیرساخت‌های فروش آنلاین قوی‌تر شود تا با تجارت الکترونیک بر این شرایط غلبه کنیم.

 

منبع: میزان

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2525
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما