۱۳۹۹-۰۱-۱۲ - ۱۲:۳۹

افزایش مجوز سرمایه‌گذاری برای استخراج زغالسنگ

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط به ۱۱ ماهه پارسال ( منتهی به بهمن) گویای آن است که جوازهای تاسیس صادر شده برای سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج زغالسنگ و لینیت (از اقسام سنگ‌های زغال نارس) نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ رشد ۱۲۹.۷ درصدی دارد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛براساس جداول آماری وزارت معدن و تجارت (صمت)، ۱۱ ماهه سال گذشته تعداد ۱۲ فقره جواز تاسیس به منظور سرمایه گذاری یکهزار و ۸۷۷.۷ میلیارد ریالی با مجوز اشتغال ۴۳۰ نفر در زمینه استخراج زغالسنگ و لینیت صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ به ترتیب از لحاظ تعداد، سرمایه گذاری و اشتغال ۷۱.۴، ۱۲۹.۷ و ۹۱.۱ درصد رشد نشان می دهد.

جوازهای تاسیس صادر شده به منظور استخراج زغالسنگ و لینیت در ۱۱ ماهه ۹۷ از نظر تعداد، مجوز سرمایه گذاری و اشتغال به ترتیب هفت فقره، ۸۱۷.۱ میلیارد ریال و ۲۲۵ نفر ثبت شده بود.

همچنین در زمینه کانه‌های فلزی در دوره این گزارش تعداد ۷۱ فقره مجوز سرمایه گذاری به میزان ۱۹ هزار و ۷.۲ میلیارد ریال و مجوز اشتغال دو هزار و ۹۰۳ نفر را به دنبال داشت که در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۷ از نظر تعداد ۲.۹ رشد، اما از نظر سرمایه گذاری ۰.۸ درصد افت و ۱۷.۵ درصد از لحاظ اشتغال کاهش نشان می دهد.

جوازهای تاسیس مربوط به استخراج سایر معادن هم در ۱۱ ماهه سال گذشته تعداد ۲۸۱ فقره با مجوز سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال، صدور مجوز اشتغال چهار هزار و ۲۲ نفر را به همراه داشت که نسبت به دوره مشابه در سال ماقبل از نظر تعداد، میزان سرمایه گذاری و مجوز اشتغال به ترتیب ۱۰.۲، ۱۶.۶ و ۱۰.۶ درصد کاهش را ثبت کرد.

برپایه اطلاعات آماری وزارت صنعت، جوازهای تاسیس صادر شده برای سایر محصولات کانی غیرفلزی در دوره این گزارش تعداد دو هزار و ۹۴۰ فقره مجوز سرمایه گذاری به میزان ۲۱۰ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال و مجوز اشتغال ۵۶ هزار ۷۷۸ نفر را به دنبال داشت و در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۹۷ از نظر تعداد ۱۲.۵ درصد، میزان سرمایه گذاری ۵۶.۴ درصد و مجوز اشتغال ۳۳ درصد رشد نشان می دهد.

علاوه براین در زمینه فلزات اساسی هم جوازهای تاسیس صادره در ۱۱ ماهه پارسال به تعداد ۵۷۹ فقره و مجوز سرمایه گذاری به میزان ۲۷۶ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال بود و مجوز اشتغال ۲۳ هزار و ۵۵۸ نفر را به همراه داشت که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۷ از لحاظ تعداد، مجوز سرمایه گذاری و اشتغال به ترتیب ۲۲.۹، ۲۹.۴ و ۵.۳ درصد افزایش دارد.

وزارت صنعت، معدن وتجارت تصریح کردکه در دوره ۱۱ ماهه سال گذشته از مجموع ۲۵ هزار و ۴۵۶ فقره جواز تاسیس صادر شده بیشترین تعداد مربوط به گروه محصولات غذایی و انواع آشامیدنی با سه هزار و ۴۵ فقره و نیز ساخت مواد و محصولات شیمیایی با دوهزار و ۹۴۲ فقره اختصاص دارد.

همچنین بالاترین سهم پیش بینی شده سرمایه گذاری در گروه های صنعتی متعلق به گروه ساخت مواد و محصولات شیمیایی با ۲۴.۸ درصد از کل مجوزهای صادره برای سرمایه گذاری است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار معادن فعال کشور را بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ معدن ذکر کرده که سالیانه بطور متوسط ۴۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می شود که سهم مصالح ساختمانی ۶۰ تا ۶۵ درصد است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2491
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما