۱۳۹۹-۰۱-۰۶ - ۱۴:۳۷

جهش پرشتاب شاخص بورس در بازار امروز

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۱۲هزار و ۶۰۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۲۱ هزار و ۲۶۷ واحد رسید.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۷۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۸۲۸  واحد رشد به ۱۸۳ هزار و ۴۷۸  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۲۱۲ واحد افزایش به ۱۲۲ هزار و ۶۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۵ هزار و ۹۶۹ واحد افزایش به رقم ۶۶۲ هزار و ۸۲۸ واحد رسید، شاخص بازار اول هفت هزار و ۶۸۳ واحد و شاخص بازار دوم ۳۲ هزار و ۲۱۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۸۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۵۷۶ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۵۵۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۵۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۴۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۳۱۲ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۳۰۴ واحد.بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۶۲ واحد، گلوکوزان (غگل) با ۵۷ واحد، سالمین (غسالم) با ۴۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۰ واحد و بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۷ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، گلوکوزان، ملی صنایع مس ایران، سالمین، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت و نوش مازندران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۳۷ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۶۷۸  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۶۹۴  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۸ هزار و ۴۹۸  میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد پتروشیمی مارون (مارون)، فرابورس ایران (فرابورس)، جنرال مکانیک (جنرال)، پالایش نفت شیراز (شراز) و نفت پاسارگاد (شپاس) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2392
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما