۱۳۹۹-۰۱-۰۵ - ۱۱:۱۱
معاون وزیر صنعت:

۱۴۶ معدن کوچک سال گذشته احیا شد

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: در راستای رشد تولید، سال گذشته ۱۴۶ معدن کوچک و متوسط در نقاط مختلف کشور احیا شد که در سال جدید تعداد بیشتری از این معادن، راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«خداداد غریب‌پور»  با بیان اینکه سال «جهش تولید»، مسوولیت‌پذیری این سازمان را دو چندان خواهد کرد، افزود: معادن کوچک و متوسط به دلیل اشتغال‌زایی و گستردگی در نقاط مختلف کشور، می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار در بخش معدن و توسعه متوازن کشور نقش بسیار مهمی ایفا کند.

وی اظهار داشت: در این راستا، طرح فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط در نقاط مختلف کشور، با هدف فعال شدن معادن بخش خصوصی که به دلیل شرایط داخلی یا بین‌المللی نیمه فعال و یا تعطیل شده‌اند، از آذر ماه سال ۹۷ تعریف و در سال ۹۸ عملیاتی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: طرح احیای معادن کوچک و متوسط با مشارکت تشکل‌ها از جمله خانه معدن ایران با هدف توسعه اشتغال و همچنین تامین بخشی از خوراک شرکت‌های بزرگ از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (از شرکت های تابعه ایمیدرو) به اجرا درآمد.

غریب‌پور تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای در راستای کمک به فعال‌سازی معادن کوچک با تولیدکنندگان کنسانتره و گندله از جمله شرکت‌های بزرگ معدنی امضا شده است که به نقش‌آفرینی این معادن کمک خواهد کرد. ‌

به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، در سال ۹۸ اخذ و بررسی آمار معادن از همه استان‌ها، شناسایی ۲ هزارو ۱۳۰ معدن و  انعقاد ۲۸ تفاهم‌نامه از دیگر فعالیت‌های انجام شده در طرح مذکور است.

طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بعنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دولت دوازدهم شکل اجرایی به خود گرفت.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2360
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما