۱۳۹۹-۰۱-۰۱ - ۹:۴۵
رئیس خانه معدن ایران خبر داد:

استخراج ۸.۵ تن طلا از معادن کشور

بهرامن گفت: سال گذشته حدود ۸.۵ تن طلا از معادن استخراج شد امسال هم به همین میزان طلا از معادن کشور استخراج شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران گفت: عمده ذخایر معادن طلا در کشور کوچک هستند اما همین معادن با ارزش به شمار می آیند که اگر مورد توجه قرار گیرد در اقتصاد کشور تاثیر گذار خواهند بود.

او با تاکید بر اینکه معادن در ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارند، ادامه داد: با راه اندازی هر معدن حداقل ۳۵۰ نیروی انسانی فعال می شوند که اگر بتوان در این حوزه فعالیت را بیشتر کرد به اشتغال بیشتر جوانان کمک می کند.

 رئیس خانه معدن ایران  بیان کرد: راه اندازی و اهمیت به معادن به خصوص معادن طلا این یک حرکت خوب اقتصادی در کشور محسوب می شود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه  می توانیم صادرات طلا داشته باشیم، تشریح کرد: صادرات طلا یکی از کارهای پیش روی ماست اما این کار  مشکلات خاص خود را دارد. صادرات طلا نیاز به مجوز دارد که دریافت این مجوز شرایط خاص خود را دارد.

او با تاکید بر اینکه تولید طلا اکنون محدود است و مرحله به مرحله انجام می شود، گفت: برای تولید طلا باید مرحله به مرحله پیش رفت که پس از آن می توان به صادرات نیز فکر کرد. اما تاکنون به دلیل اینکه برخی مشکلات و عوامل داشتیم، نمی توانستیم صادرات داشته باشیم اما اکنون آن عوامل برداشته شده است و می توانیم صادرات هم داشته باشیم.

بهرامن در پاسخ به این سوال که سالانه چند تن طلا استخراج می شود، گفت: سال گذشته حدود ۸.۵ تن طلا از معادن استخراج شد امسال هم به همین میزان طلا از معادن کشور استخراج شده است.

رئیس خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه سامان بخشیدن به مشکلات بخش معدن این روز‌ها به یکی از دلمشغولی‌های مسئولان تبدیل شده است، گفت: مشکلات به وجود آمده در نقل و انتقال درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی موجب شد تا معدن که یکی از سرمایه‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، از حاشیه خارج شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2326
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما