۱۳۹۸-۱۲-۲۷ - ۱۴:۲۱

کاهش ۳۶۵۸ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با کاهش ۳۶۵۸ واحد روبه‌رو شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ با کاهش ۳۶۵۸ واحد به رقم ۵۰۲ هزار و ۴۲۱ واحد رسید.

شاخص کل بورس با معیار هموزن ۸۸۲ واحد افت کرده و به رقم ۱۷۳ هزار و ۷۸۵ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۱۸۳۴ تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران امروز بیش از ۴.۶ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۸۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳۹۲۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز با نگاهی به معاملات بورس و فرابورس ایران در مجموع حدود ۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده و حجم معاملات و داد و ستد در این دو بازار به این رقم رسیده است.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در بورس تهران ۹۷۶ واحد افت داشته و به رقم ۱۳۳ هزار و ۹۰۵ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هموزن با کاهش ۵۸۷ واحد به رقم ۱۱۵ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش ۵۵۴۱ واحد به رقم ۶۳۸ هزار و ۶۳۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با کاهش ۳۵۰۳ واحد به رقم ۳۵۵ هزار و ۳۳۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی و عمده در آن انجام می‌شود با کاهش ۳ هزار و ۷۱۲ واحد به رقم یک میلیون و ۶۵ هزار و ۷۷۱ واحد رسید.

امروز شاخص‌های مخابرات ایران، صنعتی پاکشو و همراه اول در تقویت شاخص کل بورس بیشترین اثرات را داشتند و شاخص‌های پتروشیمی پارس، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس و گروه مپنا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بازار را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت شامل بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، صنایع مس ایران،فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و شرکت نوش مازندران بوده‌اند.

در پایان معاملات فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل ۵۷ واحد افت کرده و به رقم ۶۴۹۱ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۳۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۱.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۴۷ هزار معامله و به ارزش ۲ هزار و ۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای تولید برق دماوند و سنگ آهن گهرزمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، مادیران، ذوب‌آهن اصفهان، فرابورس ایران و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران امروز شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، ماشین‌های اداری ایران و کشاورزی و دامپروری بینالود بوده‌اند.

امروز با پیام ناظر بازار برخی نمادهای بورسی بازگشایی شدند، برخی متوقف، تعدادی دچار وقفه و برخی نیز حراج شدند.

امروز بازگشایی نماد معاملاتی نوش مازندران، صنعتی پاکشو، غذایی کشت و صنعت چین‌چین، بیمه ما، داروسازی سبحان، بازرسی فنی و کنترل خردگی تکین‌کو، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، شرکت باما، شرکت نیروکلر، تولید فیبر ایران، انجام شد.

در پیام دیگری توقف نماد کاشی حافظ، توقف بانک تجارت، توقف شرکت باما انجام شد.

در پیام دیگری وقفه در معاملات نماد غلطک‌سازان سپاهان و شرکت داروسازی ابوریحان انجام شد. در پیام دیگری حراج مجدد نماد معاملاتی ایرکاپارت صنعت، انجام شد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2277
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما