۱۳۹۸-۱۲-۲۰ - ۹:۰۷

رابطه تجاری ایران و هند ادامه دارد

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: ما اکنون در شرایط بحران هستیم و باید کالاها قرنطینه شود این اقدام وزارت راه در ایجاد مناطق قرنطینه در بندر گاه‌ها و مبادی مرزی کار بسیار خوبی است و می‌تواند یک اطمینان خاطر به طرف‌های تجاری ما بدهد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: اگر در شرایط فعلی تراز تجاری کشور بالا و پایین شود هیچ ایرادی ندارد. این اتفاقات در تمام دنیا رخ داده و نمی‌توان کسی را بابت این موضوع مورد انتقاد قرار داد. از سوی دیگر ما در آخر سال شمسی هستیم و همه ساله در این زمان که شرکت‌ها در حال حسابرسی هستند حجم تجارت ما کاهش پیدا می‌کند پس کاهش تراز تجاری تا حدودی طبیعی است.

پرهام رضایی در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی روابط تجاری ایران و هند گفت: ما نباید انتظار افزایش و یا جهش در روابط تجاری خود را با دیگر کشورها در این مرحله داشته باشیم اکنون در تمام دنیا بحران ویروس کرونا حاکم است و تمام کشورها با آن درگیر هستند. بنابراین اولویت نجات جان مردم و تامین لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی است.

وی ادامه داد: اگر در شرایط فعلی تراز تجاری کشور بالا و پایین شود هیچ ایرادی ندارد این اتفاقات در تمام دنیا رخ داده و نمی‌توان کسی را بابت این موضوع مورد انتقاد قرار داد. از سوی دیگر ما در آخر سال شمسی هستیم و همه ساله در این زمان که شرکت‌ها در حال حسابرسی هستند حجم تجارت ما کاهش پیدا می‌کند پس پایین آمدن تراز تجاری تا حدودی طبیعی است.

رضایی با اشاره به قرنطینه شدن کشور از سوی همسایگان و تاثیر آن برای روابط تجاری ایران و هند گفت: ما بخشی از کالاهای خود را از هند تأمین می‌کنیم که در بین آنها کالاهای اساسی وجود دارد اما تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر اینکه شرکت هندی بگوید به خاطر ویروس کرونا ما فلان کالا را به شما نمی‌دهیم به ما ارجاع داده نشده است. آنها نیز درگیر کرونا هستند و می‌دانند که کل جهان با این ویروس مشکل دارد پس قرار نیست فقط کشور ما با این ویروس مشکل داشته باشد و فقط روابط تجاری ما را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: ما اکنون در شرایط بحران هستیم و باید کالاها قرنطینه شود این اقدام وزارت راه در ایجاد مناطق قرنطینه در بندر گاه‌ها و مبادی مرزی کار بسیار خوبی است و می‌تواند یک اطمینان خاطر به طرف‌های تجاری ما بدهد.

رضایی افزود: اتاق بازرگانی و وزارت صمت اولویت دوم کشور قرار دارند، اولویت اصلی کشور امروز نیازهای وزارت بهداشت است و اکنون بیش از هر موضوعی سلامتی مردم برای ما مهم است و اگر واردات و تجارت صورت می‌گیرد با اولویت تأمین تجهیزات پزشکی باشد. هر چند تمام کشورها مطابق اطلاعاتی که من دارم واردات صادرات تجهیزات پزشکی مختص به کرونا را ممنوع کردند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در خصوص وظایف دولت در شرایط فعلی گفت: دولت باید در این شرایط همکاری خود با بخش خصوصی را گسترش دهد، این بخش با روابطی که دارد میتواند در تامین، توزیع و پخش کالاهای بهداشتی که برای مبارزه با کرونا استفاده می‌شود و همچنین کالاهای اساسی با دولت همکاری خوبی داشته باشد اکنون زمانی است که دولت و بخش خصوصی باید همپای یکدیگر به مردم کمک کند.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1996
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما