۱۳۹۸-۱۲-۱۹ - ۱۴:۰۲

پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به کرونایی‌ها

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: به برخی بیمه‌شدگان که به علت ابتلا به ویروس کرونا و همچنین تشخیص پزشک معالج، موقتاً قادر به کار نیستند و در دوره استراحت مزد و حقوق نیز دریافت نمی‌کنند، غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت می‌شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مهرداد قریب اظهار داشت: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری تا زمانی که بیمه شده به تشخیص سازمان تأمین اجتماعی قادر بکار نباشد، تداوم می‌یابد.
وی افزود: براساس ضوابط جاری سازمان تأمین اجتماعی، استراحت‌های پزشکی بیمه شده در مراجع معتمد پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور مساعدت با مشمولین و صیانت از سلامت مخاطبین، معرفی بیمه شدگان به مراجع پزشکی ( پزشک معتمد و شورای پزشکی ) ضرورتی نداشته و شعب می توانند بدون انجام تشریفات مقرر، نسبت به پذیرش استراحت پزشکی بیمه شدگان و صدور سند پرداخت بصورت علی الحساب اقدام کنند.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به صدور دستور اداری مدیر عامل این سازمان درباره تمدید دفترچه بیمه شدگان، تأکید کرد:  دفترچه درمان بیمه شدگان با مدت اعتبار تا پایان بهمن ماه سالجاری ، لغایت فروردین سال ۹۹ دارای اعتبار تلقی شده و با تمهیدات پیش بینی شده و ساز و کار سیستمی فراهم شده، بیمه‌شدگان می‌توانند بدون مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی بدون دغدغه از خدمات درمانی سازمان بهره‌مند شوند.
شیوع ویروس کرونا و در پی آن توصیه ها به قرنطینه خانگی، بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخته است.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1968
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما