۱۳۹۸-۱۲-۱۷ - ۱۱:۱۹
عضو اتاق بازرگانی :

بانک‌ها به فعالین اقتصادی فرصت تنفس بدهد

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در شرایط فعلی برخی افراد سودجو که در عمر خود یک فعالیت صادراتی نداشتند و حوزه آنها واردات از شرق دور است به عنوان کارشناس در مورد عراق و بازار آن اظهارنظر می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند تا در نهایت به اهداف خود برسند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علی شریعتی در خصوص وظیفه دولت برای حمایت از صادرات و فعالین اقتصادی در وضعیت فعلی اظهار داشت: شرایط امروز کشور به معنای واقعی فورس‌ماژور است. در تمام دنیا وقتی این شرایط حاکم می‌شود، دولت‌ها و حاکمیت وظایف مشخصی در قبال مردم دارند.

عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: وضعیت به گونه‌ای است که مردم توان پرداخت اقساط وام خود را ندارند. اکثر اصناف کل سال را به امید فروش شب عید می‌گذرانند و الان که وضعیت اینگونه شده از شرایط خوبی برخوردار نیستند. از سوی دیگر تولیدکنندگان و صادرکنندگان که بیشتر آنها از سیستم بانکی کشور تسهیلات گرفته‌اند نیاز به یک فرصت تنفس و استمهال دارند.

صادرکننده برتر سال ۹۸ افزود: باید یک نفر به عنوان فرمانده به طور مستقیم از سوی معاون اول رئیس جمهور با اختیارات کامل مشخص شود و این فرد پل ارتباطی بین وزارت بهداشت و مجموعه‌های اقتصادی کشور باشد. ما در حوزه اقتصاد چندین وزارتخانه داریم و الان که کشور در شرایط فورس‌ماژور قرار گرفته باید یک نفر به عنوان فرمانده حرف اول و آخر را بزند و با گفت‌وگو و مشورت با بخش خصوصی واقعی کارها را جلو ببریم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی برخی افراد سودجو که در عمر خود یک فعالیت صادراتی نداشتند و حوزه آنها واردات از شرق دور است به عنوان کارشناس در مورد عراق و بازار آن اظهارنظر می‌کنند و آدرس غلط می‌دهند تا در نهایت به اهداف خود برسند.

شریعتی تصریح کرد: بخش خصوصی با این تفکر که مردم باید در مقابل این ویروس با یکدیگر متحد شوند کمپین نفس را راه‌اندازی کرده و این کمپین در چندین محور فعالیت می‌کند و علاوه بر کمک‌ به فعالین‌ اقتصادی یک پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولت است.

وی ادامه داد: صادرکنندگان و فعالین اقتصادی به این مسئله واقف هستند که یکسری امور از اختیارات دولت خارج است اما می‌تواند با صداقت و دادن اطلاعات و آمار درست وضعیت را بهتر کند.

شریعتی تصریح کرد: لازم است تیم‌های تخصصی در تمامی مبادی فرودگاهی و مرزهای خروجی کشور، اقدام به کنترل افراد و کالاها کنند و این موضوع به صورت گسترده رسانه‌ای شود تا همسایگان ما بپذیرند که سلامت آنها نیز برای ما مهم است و خودمان در داخل اقدام به بازرسی و نظارت برروی کالاها و افراد می‌کنیم. در آن صورت است که شاید بتوانیم اعتماد از دست رفته آنها را برگرانیم و کشور از شرایط قرنطینه فعلی خارج شود.

 

منبع: ایلنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1888
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما