۱۳۹۸-۱۲-۰۶ - ۹:۱۶

منطقه یک آزادراه تهران – شمال توسط رئیس جمهور افتتاح شد

منطقه یک آزادراه تهران – شمال از بزرگراه همت تهران تا منطقه شهرستانک به طول ۳۲ کیلومتر صبح امروز با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ حسن روحانی رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان امروز به آزادراه تهران – شمال آمد تا منطقه یک این آزادراه به طول ۳۲ کیلومتر را افتتاح کند.

بنابراین گزارش، ورودی منطقه یک  آزادراه تهران – شمال از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان آغاز می‌شود و به طول ۳۲ کیلومتر تا شهرستانک در محور کندوان ادامه دارد.

خودروها در ادامه مسیر پس از خروج از منطقه یک آزادراه وارد محور موجود کندوان می‌شوند و پس از عبور از جاده موجود در سه‌راهی مرزن‌آباد وارد منطقه چهارم آزادراه تهران – شمال خواهند شد.

منطقه یک آزادراه موجب کاهش ۶۵ کیلومتری تهران تا چالوس می‌شود. این منطقه با مشارکت مالی بنیاد مستضعفان به میزان ۵۰ درصد و دولت ساخته شده است و مقرر شد قیمت عوارضی آزادراه به صورت شناور اعمال شود.

بدین ترتیب که در ایام غیر پیک قیمت عوارضی برای سواری‌ها ۲۰ هزار تومان و در ایام پیک شامل پایان هفته و روزهای تعطیل ۳۰ هزار تومان است؛ روزهای پیک شامل از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه و همچنین روزهای تعطیل تعیین شده است.

همچنین قیمت عوارضی وانت‌ها برای عبور از منطقه یک آزادراه ۳۵ هزار تومان، نرخ عوارضی برای مینی‌بوس‌ها ۴۰ هزار تومان و برای اتوبوس‌ها ۴۵ هزار تومان تعیین شده است که برای وانت‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها در ایام پیک و غیرپیک نرخ عوارضی یکسان است.

البته با توجه به هزینه‌ای که برای ساخت آزادراه تهران – شمال انجام شد قیمت عوارضی بیشتر بود، اما بنیاد مستضعفان پیشنهاد داد که در قالب افزایش مدت‌زمان بهره‌برداری آزادراه و یا تهاتر بیشتر نقدینگی آورده در آزادراه با املاک قیمت عوارضی کاهش یابد.

این آزادراه از روز پنج شنبه ۸ اسفند زیر بار ترافیک خودروها می‌رود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1511
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما