۱۳۹۸-۱۲-۰۳ - ۱۴:۴۹

افزایش ۵ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی طی ۹ ماهه

طی ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۵۸۷ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد رشد داشته اما از نظر سرمایه‌گذاری و اشتغال با افت ۱۱.۹ و ۶.۶ درصدی همراه بوده است.

 به گزارش “صدای بانک” ،  طی ۹ ماهه امسال ۴۵۸۷ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۴۰۶۲۱۶.۸ میلیارد ریال و اشتغال ۷۲۷۵۱ نفر صادر شده است. مقایسه ارقام فوق با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش ۴.۹ درصد در تعداد و کاهش ۱۱.۹ درصدی در سرمایه و ۶.۶ درصدی در اشتغال است.

رشد منفی سرمایه گذاری در ۹ ماهه سال جاری به دلیل صدور پروانه بهره برداری واحد نفت ستاره خلیج فارس با سرمایه گذاری بیش از۱۹۰ هزار میلیارد ریال در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ است. بدون احتساب واحد مذکور تغییرات میزان سرمایه گذاری و اشتغال در ۹ ماهه سال جاری به ترتیب شامل افزایش ۵۱.۳ درصدی و کاهش ۳.۴ درصدی خواهد بود. از این تعداد پروانه بهره برداری صادره ۲۴۰۰ فقره آن ایجادی و ۲۱۸۷ فقره توسعه ای است.

بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در بین استان‌های کشور مربوط به استان اصفهان و آذربایجان شرقی با ۴۱۸ و ۳۸۷ فقره و کمترین با ۲۰ فقره به جنوب کرمان تعلق دارد. بالاترین میزان سرمایه گذاری مندرج در پروانه های بهره برداری صادره متعلق به استان بوشهر با ۷۴۴۷۶.۱ ( میلیارد ریال) و با سهم ۱۸.۳ درصدی از کل کشور است.

متوسط سرمایه گذاری برای ایجاد یک واحد در این دوره ۸۸.۶ میلیارد ریال است. بالاترین اشتغال ایجاد شده مربوط به مناطق آزاد و ویژه و استان آذربایجان شرقی به ترتیب با ۸۰۲۸ و ۶۰۱۹ نفر است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1375
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما