۱۳۹۸-۱۱-۲۹ - ۱۵:۰۸

اجرای نقشه راه صنعت گوهر سنگ از سال آینده

رئیس هیات عامل ایمیدرو از اجرای نقشه راه صنعت گوهر سنگ از سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ خداداد غریب پور در جلسه رفع چالش های فرآروی توسعه صنعت گوهر سنگ با اشاره به نقشه راه صنعت گوهر سنگ، اظهار داشت: در استراتژی های تدوین شده، ضرورت های این حوزه شامل تشکیل بازارچه، صادرات، مرکز آموزشی، ریسک ها، تجهیز معادن، استانداردهای آموزشی، ارتباطات، ذی‌نفعان، تسهیلات و غیره برای تعیین نقشه راه نهایی می شود.

وی ادامه داد: نقشه راه صنعت گوهر سنگ برای ۲ دوره زمانی (۱۳۹۹ تا ۱۴۰۵ و ۱۴۰۵ تا ۱۴۱۰) تدوین می شود و در دوره نخست، اصلاح ساختار کلان صنعت، توسعه زیرساخت ها و بهبود فضای کسب و کار، توسعه منابع تامین سنگ خام و توسعه مدیریت و منابع انسانی انجام خواهد شد.

غریب پور اظهار داشت: بر اساس نقشه راه در دوره دوم، توسعه سرمایه گذاری و تولید و توسعه بازار داخلی، منطقه‌ای و جهانی پیگیری خواهد شد. همچنین در نقشه راه، ایجاد شورای عالی گوهر سنگ و تاسیس خانه گوهر ایران برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: این صنعت، با هزینه کم (حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان) می تواند اشتغال مناسبی در کشور ایجاد کند و نیاز به زمان و مکان خاصی ندارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برگزاری گردهمایی واکاوی چالش ها و راهکارهای توسعه هنر صنعت گوهر سنگ‌ها در ۱۴ اسفند امسال گفت: برنامه ریزی های لازم برای این منظور با همکاری ایمیدرو، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و خانه معدن انجام شده است.

وی ادامه داد: در این گردهمایی ضمن ارائه گزارش توسط ۴ کمیته تخصصی تعریف شده، استراتژی و برنامه‌های عملیاتی به روز رسانی شده در این صنعت، راهکارهای علمی و عملی ارائه خواهد شد.

غریب پور خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی، همچنین رئیس کنفدراسیون جهانی جواهرات (CIBJO) به صورت وبینار (webinar) در همایش شرکت خواهد کرد و قرار است ۱۰ سوال کلیدی در حوزه صنعت گوهر سنگ ها و جواهرات از وی پرسیده و پاسخ او به عنوان راهکار ارائه شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1260
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما