۱۳۹۸-۱۱-۲۹ - ۱۱:۱۰
رییس کنفدراسیون صادرات مطرح کرد:

آغاز استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان

لاهوتی از استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری اتاق ایران و تهران این روند آغاز شده و از روز گذشته مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۷ در حال پرداخت شدن است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛رییس کنفدارسیون صادرات اظهار داشت: بانک مرکزی واردات در برابر صادرات را برای انتقال به غیر با مشکل روبرو کرده است فردی که می‌خواهد ارز صادراتی به واردکننده پرداخت یا واگذار کند نمی‌توانند این کار را انجام دهد و در برخی موارد تا یک ماه این پروسه زمان می‌برد. این مشکل سبب شده که واردکنندگان با وجود صرفه اقتصادی ارز صادراتی حاضر به خرید آن نباشد و ارز صادرکنندگان روی زمین بماند.

 در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران محمد لاهوتی از استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری اتاق ایران و تهران این روند آغاز شده و از روز گذشته مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۷ در حال پرداخت شدن است.

وی افزود: متاسفانه هنوز وضعیت سال ۹۸ مشخص نشده در حالی که در قانون حداکثر زمان آن ۳۰ روز تعیین شده است که اکنون به دلیل برخی تصمیمات غیرکارشناسی و اشتباه این زمان به ۱۲ ماه رسیده است. آن هم در شرایطی که افزایش نرخ ارز باعث شده که منابع ریالی واحدهای تولیدی به یک سوم تقلیل پیدا کند.

وی افزود: بانک مرکزی واردات در برابر صادرات را برای انتقال به غیر با مشکل روبرو کرده است فردی که می‌خواهد ارز صادراتی به واردکننده پرداخت یا واگذار کند نمی‌توانند این کار را انجام دهد و در برخی موارد تا یک ماه این پروسه زمان می‌برد. این مشکل سبب شده که واردکنندگان با وجود صرفه اقتصادی ارز صادراتی حاضر به خرید آن نباشد و ارز صادرکنندگان روی زمین بماند.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: ‌از سه ماه گذشته با سازمان توسعه تجارت، گمرک و بانک مرکزی در حال رایزنی برای ورود موقت کالا هستیم اما هنوز منشا ارز و ثبت سفارش ورود موقت برای بانک مرکزی تعیین تکلیف نشده بود و صادرکنندگانی که از سال ۹۵ تاکنون واردات موقت کالا و سپس صادرات آن را داشتند به عنوان کسانی که رفع تعهد ارزی نکردند شناخته می‌شوند و برای آنها مالیات تعیین شده ما خواستار آن هستیم که هر چه زودتر ورود موقت کالاها تعیین تکلیف شود.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1255
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما