۱۳۹۸-۱۱-۲۷ - ۱۳:۵۰

رکوردشکنی جدید شاخص بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز (‌یکشنبه) ۱۰ هزار و ۷۶۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۷۲ هزار و ۷۴۹ واحد رسید.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۵۷۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۴۲۶  واحد افزایش به ۱۵۲ هزار و ۴۵۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۱۸ واحد رشد به ۱۰۱ هزار و ۶۷۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۱ هزار و ۷۵۶ واحد افزایش به رقم ۵۷۰ هزار و ۶۵۱ واحد رسید، شاخص بازار اول هفت هزار و ۶۹۹ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۴۳۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۳۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۸۱۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۳۶ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۵۳۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۵۲۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۹۲ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۳۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۱۵۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۱۹ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۶۳۹ واحد، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۸۹ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۷۲ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۵۲ میلیون و ۳۲۶ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۳۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۵۴  واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار دو میلیارد و ۸۷۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) بیشترین رشد مثبت‌ بر شاخص این بازار داشتند.

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و آتیه داده پرداز (اپرداز) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1173
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما