۱۳۹۸-۱۱-۲۳ - ۱۴:۳۶

ضعف در صادرات صنعت جواهر‌سازی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: علیرغم اینکه ایران جزء ۷ کشور برتر طلا و جواهر سازی در جهان است اما در صادرات صنعت جواهر سازی و تولید انبوه دچار ضعف جدی است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بهمن حسین زاده  گفت: ایران جز ۷ کشور برتر تولید کننده  طلا و جواهرساز در جهان است

وی افزود: ایران در المپیاد جهانی ساخت طلا وجواهر کشور انگلستان سال ۲۰۱۱رتبه پنجم، در المپیاد جهانی کانادا سال ۲۰۰۹دیپلم افتخار و رتبه هفتم، درسال۲۰۱۳ در آلمان رتبه دوم و مدال نقره، در سال ۲۰۱۵در برزیل دیپلم افتخار و رتبه پنجم را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با بیان این مطلب که ما در زمینه ساخت طلا و جواهر سازی در وضعیت مطلوبی در جهان قرار داریم اما در زمینه صادرات  صنعت جواهرسازی و تولید انبوه، دچار ضعف جدی هستیم، خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه می تواند تاثیر به سزایی در رشد صادرات در این زمینه داشته باشد.

اسفندیار سیفی، نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران نیز با بیان این که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۲۵ شرکت ایرانی و ۵ شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، انگلیس و ژاپن در این رویداد حضور دارند که ۹۰ شرکت از آن ها تولید کننده طلا و جواهر ایرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا ۷ کشور ایتالیا، ترکیه، هند، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایلند و ایران جزو تولیدکنندگان برتر طلا و جواهر هستند و ایران می کوشد با افزایش میزان صادرات خود در این زمینه در میان این کشورها به رتبه برتری دست یابد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1041
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما