۱۳۹۸-۱۱-۱۹ - ۱۳:۱۰

فولاد سازان بزرگ بیش از ۱۷ میلیون تن شمش تولید کردند

– جداول آماری شرکت های بزرگ بخش معدن وصنایع معدنی در ۱۰ ماهه امسال حاکی از تولید ۱۷ میلیون و ۸۰ هزار و ۸۵۲ شمش فولادی دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد پنج درصدی را ثبت کردند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛آمار عملکرد مجموع مجتمع فولاد مبارکه (فولادمبارکه، سبا و هرمزگان)، خوزستان، فولاد آلیاژی، گروه ملی صنعتی فولاد، کاوه جنوب، خراسان، چادرملو، آهن و فولاد ارفع و فولاد بناب نشان می دهد که در دی ماه یک میلیون و ۶۸۲ هزار و ۴۸۲ تن شمش فولادی تولید کردند که در مقایسه با عملکرد ماه مشابه در سال ۹۷ رشد ۹ درصدی دارد.

بیشترین شمش تولیدی در دوره ۱۰ ماهه امسال مربوط به مجموع فولاد مبارکه با رقم هفت میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۶۶ تن بود که نسبت به ۱۰ ماهه ۹۷ رشد یک درصدی دارد، در عین حال بالغ بر ۴۵.۶ درصد از کل تولید دوره این گزارش را به خود اختصاص داد.

همچنین شمش بیلت تولیدی فولاد بناب در دوره ۱۰ ماهه ۹۸ به میزان ۲۱۴ هزار و ۵۶۶ تن ثبت شد که نسبت به ۱۰ ماهه ۹۷ افزایش ۷۵۰ درصدی را نشان می دهد که به عنوان بالاترین رشد عملکرد محسوب می شود.

علاوه براین در دی ماه بیشترین رشد عملکرد در زمینه تولید شمش آلیاژی مربوط به فولاد آلیاژی ایران ثبت شد که با رقم ۴۹ هزار و ۳۰۵ تن نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش ۶۳ درصدی را نشان می دهد.

مجموعه فولاد مبارکه بیشترین تولید شمش فولادی را در دی ماه با رقم ۷۳۶ هزار و ۲۴۸ تن ثبت کرد که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ افزایش ۱۶ درصدی دارد.

تولیدات فولادی ۱۱.۲ میلیون تنی

فولاد سازان دردوره ۱۰ ماهه ۹۸ به تولیدات ۱۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۱۴ تن دست یافتند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ رشد هشت درصدی دارد.

دی ماه امسال تولیدات فولادی رقم یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۴۳ تن بود که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته رشد ۲۷ درصدی را ثبت کرد.

بیشترین تولیدات فولادی مربوط به مجموع مبارکه با رقم ۶ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۹۰۳ تن بود که سهم ۶۰.۷ درصدی از کل تولید این دوره را به خود اختصاص داد.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم در ۱۰ ماهه سال ۹۸ بالغ بر ۳۶ هزار هفت تن تولید داشت که رشد ۴۹۳ درصدی را به عنوان بیشترین بازدهی عملکرد از آن خود ساخت.

میلگرد با سهم ۸۱ درصدی

مرور آمارهای پیشین مربوط به مقاطع تولیدی در بخش طویل گویای آن است که در ۹ ماهه امسال ۶ میلیون و ۱۸۶ هزار تن میلگرد تولید شد که در بخش مقاطع طویل سهم ۸۱ درصدی را به خود اختصاص داد.

عملکرد ۹ ماهه ۹۸ نسبت به تولید پنج میلیون و ۶۵۳ هزار تن میلگرد در دوره مشابه پارسال گویای رشد ۹ درصدی است.

تیرآهن و سایر مقاطع ۱.۴ میلیون تن

جداول مورد بررسی انجمن مزبور حاکی است که در دوره مورد بررسی میزان تولید تیرآهن و سایر مقاطع در مجموع یک میلیون و ۴۴۳ هزار تن ثبت شد که سهم تیرآهن ۱۰.۷ درصد و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم به ۶۲۱ هزار تن رسید.

میزان تولید تیرآهن در ۹ ماهه امسال ۸۲۲ هزار تن شد که درمقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۱۴ درصدی دارد و در زمینه نبشی، ناودانی و سایر مقاطع هم شاهد رشد ۱۱ درصدی هستیم، عملکرد دوره مشابه در سال ۹۷ رقم ۵۶۰ هزار تن را نشان می دهد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=875
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما