۱۳۹۸-۱۱-۱۸ - ۱۲:۲۶
وزیر صمت مطرح کرد:

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه صادرات

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:خوشبختانه با توافقات انجام شده از محل منابع صندوق توسعه ملی ۲ هزار میلیارد تومان و همچنین از محل منابع خود بانک‌ها ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیز با نرخ سود ۱۴.۵ درصد به شرکت های صادراتی اختصاص داده شده است. 

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری یکی از محورهای هفتگانه برنامه وزارت صمت توجه به توسعه صادرات غیرنفتی بوده است و خوشبختانه با توافقات انجام شده از محل منابع صندوق توسعه ملی ۲ هزار میلیارد تومان و همچنین از محل منابع خود بانک‌ها ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیز با نرخ سود ۱۴.۵ درصد به شرکت های صادراتی اختصاص داده شده است.

رضا رحمانی افزود: در این خصوص بازار مصرف قابل توجهی چه در داخل کشور و چه در کشورهای اطراف و همسایه در حوزه نساجی و پوشاک داریم؛ لذا این حوزه جزو برنامه‌های ویژه و اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری است که در سال پیش روی نیز این برنامه حمایتی تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: هرگونه فعالیت و توسعه در حوزه نساجی و پوشاک مورد حمایت ویژه ماست و همچنین هم اکنون طرح توسعه نساجی و پوشاک در روستاها در دستور کار است و ۵ استان به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شدند و چهارمحال و بختیاری نیز یکی از همین استان هاست.

رحمانی با اشاره به برخی از برنامه های بازدید و افتتاح امروز خود در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بهره برداری از خط تولید نخ فیلامنت و نخ چادر مشکی با ظرفیت مناسب و با بالاترین تکنولوژی و فناوری روز دنیا و ظرفیت بالای صادراتی کالاهای تولیدی آن دارای اهمیت بالایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به قطب نساجی در سطح کشور برخوردار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با دریافت هرگونه اطلاعاتی مبنی بر تولید داخلی یک کالای وارداتی، منوط به رعایت کیفیت و میزان نیاز، به‌طور حتم با ایجاد ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تعرفه ای روند ورود کالاهای مشابه خارجی را مدیریت خواهیم کرد.

رحمانی گفت: یقینا با تعصب خاصی در خصوص کالاهای تولید داخل و حمایت از آنها تصمیم گیری و اقدام می کنیم، چرا که این مهم فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در کشور و در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: این موضوع جزو برنامه های راهبردی وزارت صنعت معدن و تجارت است که هر جا در کشور واحدی بتواند کالایی به میزان کافی و کیفیت مناسب کالایی تولید کند و بازار داخل را تامین نماید حتماً با اطلاع همکاران بنده در سازمان های صمت استان ها و خود وزارتخانه از طریق مکاتبه، اقدام مقتضی را برای کنترل واردات انجام می دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همین راستا هم اکنون مرکز ساخت داخل در وزارتخانه تاسیس شده است و همه ارکان وزارت‌ صمت بسیج شدند تا از نهضت ساخت داخل با تمام وجود حمایت کنند و جای خوشحالی است که امروز یکی از واحدهای مورد افتتاح در صنایع نسوز، ظرفیت کاهش ارزبری بالغ بر ۲۵ میلیون یورو برای کشور را فراهم آورده است.

رحمانی در خصوص برنامه‌های وزارت صمت برای توسعه صادرات غیر نفتی نیز افزود: در سال جاری یکی از محورهای هفتگانه برنامه وزارت صمت توجه به توسعه صادرات غیرنفتی بوده است و خوشبختانه با توافقات انجام شده از محل منابع صندوق توسعه ملی ۲ هزار میلیارد تومان و همچنین از محل منابع خود بانک‌ها ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیز با نرخ سود ۱۴.۵ درصد به شرکت های صادراتی اختصاص داده شده است.

وی اعلام کرد: این موضوع به اطلاع همه تشکل‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی این حوزه رسانده شده است، تنها معذوریت ما در صادرات برخی اقلام کالایی ضروری مورد نیاز بازار کشور و مورد مصرف روزانه مردم است و درخواست کردیم تا در مورد این اقلام تعهد صادراتی ایجاد نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد در مازاد تولید انواع محصولات صنعتی و معدنی و فرآورده های کشاورزی ظرفیت های بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای همسایه و سایر کشورهای هدف صادراتی داریم که حتماً باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=825
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما