۱۳۹۸-۱۱-۱۴ - ۱۱:۰۰

کاهش تورم تولیدکننده مرغداری های صنعتی

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری های صنعتی در چهار فصل منتهی به پاییز ٩٨ نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۱۷.۴ درصد کاهش به ۴٢.٢ درصد رسید.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور پاییز ١٣٩٨ (١٠٠=١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل پاییز ١٣٩٨ به ١٠.۴ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١١.٩)، ١.۴ واحد درصد کاهش دارد. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط قلم مرغ گوشتی (۶.٩- درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم جوجه‌ی یک روزه (٣٩.٢ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل پاییز ١٣٩٨ به ١۴.١ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣٧.٢)، ٢٣.١ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در فصل پاییز ١٣٩٨ نسبت به فصل پاییز ١٣٩٧، ١۴.١ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم تخم مرغ خوراکی (٢.۴- درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم کود (٧٩.٣ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٨ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۴٢.٢ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۵٩.۶)، ١٧.۴ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم تخم مرغ خوراکی (٧.٩- درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به جوجه‌ی یک روزه (٨٣.۴ درصد) است.

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در پاییز ١٣٩٨ نشان می‌دهد که شاخص اکثر استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان گیلان با ۴٠.٢٢ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان لرستان با ١٠.۶٢ درصد کاهش است.

مقایسه شاخص کل استان‌ها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می‌دهد که اکثر استان‌ها با افزایش رو به رو بوده اند به طوری که بیشترین درصد تغییر مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۶٧.۵٧ درصد و بیشترین میزان کاهش آن مربوط به استان قم با ۵.٠٨ درصد کاهش است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=670
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما