۱۳۹۸-۱۱-۰۹ - ۹:۴۷

رشد ۳.۹ درصدی تولید یخچال و فریزر تا پایان آذرماه

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۴۸ هزار و ۳۰۰ دستگاه یخچال و فریزر از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۳.۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛در این مدت ۴۸۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که رشد ۲۴.۲ درصدی در مقایسه با ۹ ماهه پارسال داشته است.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۶۳۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲.۷ درصدی نشان می دهد.

علاوه براین تولید انواع تلویزیون در این مدت با افت ۸.۸ درصدی همراه شد و به ۵۱۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسید.

پیش از این «محمدرضا شهیدی»‌ دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور خاطرنشان‌کرد: همزمان با ورود محصولات جدید شرکت‌های سام الکترونیک و گلد ایران در روزها و هفته‌های آینده به بازار، افت تولید تلویزیون تا پایان سال جبران می‌شود.

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها که در پی آن شرکت‌های کره ای از دادن قطعه و تجهیزات به شرکت‌های همکاری ایرانی خودداری کردند، شرکت‌های یاد شده ایرانی با تامین‌کنندگان دیگری وارد مذاکره شده و محصولاتی باکیفیت و رقابتی تولید کردند.

همچنین «سیدرضا میری»، رییس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران گفت: براساس اجرای طرح شناسه کالا، خریداران لوازم‌خانگی از ۱۶ بهمن ماه با دریافت این شناسه از فروشندگان و اطمینان از اصالت کالا نسبت به خرید اقدام کنند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=488
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما