۱۳۹۸-۱۱-۰۷ - ۷:۵۶

آئین‌نامه واردات کالاهای ته لنجی بازنگری می‌شود

رئیس ستاد مبارزه باقاچاق با بیان اینکه برخی از مصوبه واردت کالاهای ته لنجی سواستفاده کردند،گفت: به دنبال این هستیم که باتجدیدنظر در این آیین نامه بتوانیم تخلف در واردات ته لنجی را مهار کنیم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علی مویدی خرم آبادی در مورد تخلف در ترخیص کالای همراه ملوان تحت عنوان ته‌لنجی در چارچوب مصوبه بهمن ماه سال گذشته دولت و آئین نامه اجرایی آن، اظهار داشت: در آئین نامه مذکور، واردات کالاهای ته لنجی برای ملوانان به طور کامل آزاد نشده است بلکه سقفی برای واردات دارد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در واقع برای ملوانان و کسانی که در این بخش کار می‌کنند، سقفی گذاشته شد اما بعضاً شاهد هستیم که واردات ته لنجی از این سقف عبور کرده است که کالای اضافه بر سقف مذکور، قاچاق محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با تجدیدنظر در این آئین نامه و مقررات بتوانیم تخلف در واردات ته لنجی را مهار کنیم.

مویدی در مورد اینکه چه زمانی اصلاح آئین نامه مذکور به سرانجام می‌رسد، گفت: تلاش می‌کنیم تا پیش از نوروز ۹۹، سقف را تعیین کنیم تا راه‌های تخلف مسدود شود.

بهمن ماه سال گذشته مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خبر داد که آئین نامه‌های ساماندهی فعالیت مرزنشینان و ورود کالا توسط مرزنشینان به دلیل ۱۳۳۹ قلم کالایی که دولت در ابتدای سال ۹۷ برای ثبت سفارش واردات آنها ممنوع کرده بود، تحت شعاع قرار گرفته بود که لازم بود برای ارتقای سطح معیشت مرزنشینان و فعالیت مرزنشینی، اقلام ضروری از فهرست ثبت سفارش خارج شود.

در همین راستا ۴۸ قلم کالای مجاز وارداتی برای مرزنشینان و ۱۰۰ قلم کالایی که در چارچوب آئین نامه ساماندهی بازارچه‌های غیررسمی و موقت مرزی از حق ورودی معاف هستند، اعلام شد.پیش از این اقلام خوراکی ۷۰ درصد و اقلام غیرخوراکی ۳۰ معافیت از ورود داشتند که با مصوبه بهمن ماه سال گذشته دولت، اقلام خوراکی تا ۱۰۰ درصد و غیرخوراکی تا ۵۰ درصد معافیت ورودی برخوردار شدند.

برای مشاهده متن کامل مصوبه دولت، آئین نامه و لیست اقلام مجاز ته لنجی برای واردات به اینجا مراجعه کنید.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=435
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما