۱۳۹۸-۱۰-۱۰ - ۱۰:۳۱

۱۵ صادرکننده نمونه در استان تهران انتخاب شدند

معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از انتخاب ۱۵ صادرکننده نمونه در استان تهران خبر داد و گفت: از این تعداد هفت نفر به عنوان صادرکننده نمونه و هشت نفر به عنوان صادرکنندگان شایسته تقدیر شناخته شدند.

«هومن حاجی پور» امروز (سه شنبه) در مراسم آئین معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: برگزاری این نشست با حضور خانواده صادراتی کشور فرصت مغتنمی است تا کارنامه صادراتی استان تهران مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که اقتصاد کشور با چالش‌های متعدد داخلی دست و پنجه نرم کرده و مسیر صادرات هموار نیست.
حاجی پور با بیان اینکه معرفی صادرکنندگان نمونه بر اساس ارزیابی عملکرد سال ۹۷ بنگاه‌ها صورت گرفته است، افزود: این عملکرد که در مسیر سیاست‌های ارزی، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی، نوسانات نرخ ارز، محدودیت دسترسی به بازارهای صادراتی، افزایش هزینه‌های صادرات و مشکلات ناشی از انتقاالات ارز رقم خورده است.
معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران هدف از برگزاری این مراسم را شناسایی صادرکنندگان فعال و تشویق آنان به ادامه فعالیت در راستای توسعه فرهنگ صادراتی عنوان کرد و گفت: اولین آئین‎نامه تشویق صادرکنندگان نمونه به سال ۷۷ باز می‌گردد و در سال ۹۶ برگزاری این مراسم به اتاق بازرگانی واگذار شد.
وی درباره فرایند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران توضیح داد: فرایند ثبت‌نام در شهریور امسال آغاز و مهلت تحویل مدارک تا ۲۲ آبان تمدید شد. سپس اتاق بازرگانی تهران کارشناسی مقدماتی روی پرونده‌های تشکیل‌شده را آغاز کرد.
حاجی پور اعلام کرد: حدود ۴۲ متقاضی در گروه‌های کالایی همچون لوازم خانگی و اداری، کشاورزی، صنایع غذایی و پتروشیمی ثبت نام کردند و نهایتا ۳۲ پرونده تکمیل شد.
به گفته وی بیشترین پرونده‌های تکیل شده در حوزه کشاورزی، محصولات شیمیایی و فلزات وابسته، خدمات فنی مهندسی و محصولات غذایی بوده است.
معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران درباره معیارهای انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: این معیارها شامل درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت های بازاریابی، عضویت در تشکل صادراتی و مهارت‌های فنی و تخصصی شرکت در امر صادرات بوده است.
حاجی پور با بیان اینکه از بین ۳۲ پرونده حدود ۱۵ صادرکننده نمونه مورد تشویق قرار می‌گیرند، تصریح کرد: سه صادرکننده از بخش کشاورزی، دو صادرکننده در بخش صنایع غذایی و دو نفر از بخش فلزات و صنایع وابسته به عنوان صادرکننده نمونه شناخته شدند.
وی ادامه داد: همچنین ۸ صادرکننده به عنوان صادرکنندگان شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.
به گفته حاجی‌پور پنج مقصد صادراتی اول شامل عراق با ۳۹ درصد، امارات با ۱۳ درصد، افغانستان با ۱۰ درصد، چین با ۹ درصد و هند با ۵ درصد بوده‌اند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=132
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما