۱۳۹۸-۱۰-۰۷ - ۱۴:۰۶

تولید داخلی نهاده‌های کشاورزی حمایت می‌شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: از تولید داخلی نهاده‌های کشاورزی شامل کود، واکسن، مکمل‌ها، بذر و آفتکش‌ها حمایت می‌کنیم و هیچ انحصاری در حوزه تامین نهاده‌های کشاورزی نداریم.

«عباس کشاورز» در جلسه خود اتکایی در تولید نهاده‌های کشاورزی با همکاری معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: تلاش داریم در تولید برخی نهاده های کشاورزی همچون واکسن‌های طیور، مکمل آبزیان و آفتکش‌ها  از توان شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان برای تولید داخل این محصولات بهره بگیریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت کود اظهارداشت: ما تنها در حد کودهایی که دولت برای آنها یارانه در نظر گرفته، مداخله داریم و در این زمینه می‌توانیم به انجمن‌ها کمک کنیم اما بقیه کودها را نمی‌توانیم از تولیدکنندگان خریداری کنیم.

یک موسسه مرجع، اجازه اظهارنظر در زمینه نیاز کودی کشور دارد

کشاورز تصریح کرد: ما یک موسسه مرجع در زمینه خاک و حاصلخیزی آن داریم و تنها این موسسه در رابطه با نیاز کود کشور اجازه اظهار نظر دارد.

وی در رابطه با واکسن‌های انسانی تولید شده توسط موسسه رازی گفت: این واکسن‌ها به سفارش وزارت بهداشت است و در این رابطه معاونت امور دام، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس موسسه رازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصمیم گیری می‌کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید واکسن‌های طیور افزود: در رابطه با واکسن‌های طیور، مکمل‌های آبزیان و آفت کش‌ها باید اولویت بندی کنیم و این کار باید در اسرع وقت انجام شود.

کشاورز با اشاره به برخی از مشکلات تولید مرغ لاین خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم در زمینه مرغ لاینی که ۸۰ درصد از گوشت ما را تأمین می‌کرد در جلسات دیگری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تبادل نظر کنیم.

وی افزود: اگر به تولید مکمل‌ها آسیب وارد شود، تولید مرغ کشور کاهش می‌یابد که این مسئله با غذای مردم سر و کار دارد.

تولید واکسن‌های دامی نیازمند توجه است

در ادامه «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه تولید واکسن‌های انسانی پیشرفت خوبی داشته‌ایم، گفت: اما در تولید واکسن‌های دامی باید توجه بیشتری شود.

وی افزود: در حال حاضر قرارداد تولید ۱۸ واکسن را با بخش خصوصی داریم و ظرفیت‌های لازم برای استفاده از شرکت های دانش بنیان در این حوزه فراهم شده است.

براساس این گزارش، مقرر شد کمیته های کارشناسی برای رفع موانع تولید نهاده های کشاورزی و حمایت از تولید داخل تشکیل شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=85
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما